Saturday, September 7, 2013

بررسي نت‌بوك HP Mini 210

بررسي نت‌بوك HP Mini 210

شبکه-اگر اين روزها گذرتان به هر يك از بازارهاي كامپيوتري معروف افتاده باشد، حتما فروشگاه‌هايي را ديده‌ايد كه ابزارهاي جادويي كوچكي با نام نت‌بوك (Netbook) را در پشت ويترين‌هاي خود رديف كرده‌اند. ايده اصلي طراحي اين محصولات، ارايه ابزاري بود كه به كاربر امكان مي‌داد به‌راحتي و در هر مكاني قادر به برآورده كردن نيازهاي اينترنتي خود (تقريبا از هر نوعي) باشد.
به‌رغم آن‌كه در ابتدا آينده چندان روشني براي نت‌بوك‌ها پيش‌بيني نمي‌شد، اما پس از گذشت مدتي تقريبا تمام شركت‌هاي توليد‌كننده كامپيوترهاي قابل حمل، خانواده‌اي از اين محصولات را به فهرست توليدات خود اضافه كردند. در اين ميان، شركت HP نيز به‌عنوان يكي از مدعيان بازار لپ‌تاپ از اين قافله عقب نمانده و سري HP Mini نتيجه اين گرايش است.

ما در اين مقاله به بررسي HP Mini 210-2000 خواهيم پرداخت. اين نت‌بوك همانند ساير مدل‌هاي هم‌خانواده خود به يك نمايشگر 10,1 اينچي مجهز است. اما برخلاف HP Mini 210 HD (كه از تفكيك‌پذيري 768 × 1366 پشتيباني مي‌كرد) از يك صفحه نمايش با تفكيك‌پذيري 600 × 1024 استفاده مي‌كند. با اين‌حال، مدل جديد از يك بدنه با طراحي جديد بهره مي‌گيرد.

اين نت‌بوك از يك پردازنده Atom N475 استفاده مي‌كند. N475 يك پردازنده تك هسته‌اي است كه با فركانس كلاك 1,83 گيگاهرتز كار مي‌كند و به‌خاطر پشتيباني از فناوري Hyper-Threading قادر به اداره دو رشته پردازشي هم‌زمان است.اين نت‌بوك به دو گيگابايت حافظه DDR3 مجهز شده كه براي مقاصد كاربردي آن كاملا كافي به نظر مي‌رسد. به‌عنوان  انباره ذخيره‌سازي، HP Mini 210 از يك هارد ديسك 250 گيگابايتي با سرعت چرخش 7200 دور در دقيقه استفاده مي‌كند.

مدل جديد اين نت‌بوك كه در اختيار ما قرار گرفت از طراحي تازه‌اي برخوردار است كه با نسخه‌هاي قبلي آن تفاوت دارد. در اين نسخه‌، از يك باتري 6 سلولي استفاده شده است كه كاملا در قسمت پشتي بدنه ابزار قرار مي‌گيرد. به عبارت ديگر، باتري به‌عنوان يك عنصر خارجي از بدنه بيرون نمي‌زند كه همين موضوع باعث مي‌شود شما هيچ مشكلي براي باز كردن نمايشگر نسخه جديد تا زاويه 180 درجه نداشته باشيد.پس از خارج كردن باتري، شما به آساني مي‌توانيد پنل پشتي دستگاه را جدا كرده و به ماژول RAM، هارد ديسك، اسلات‌ كارت PCIe و ساير بخش‌هاي داخلي آن دسترسي پيدا كنيد. اين قابليت به شما امكان مي‌دهد كه به آساني ابزار خود را ارتقا دهيد.

اين نت‌بوك سه درگاه USB 2.0، يك خروجي VGA، يك فيش هدفون و يك اسلات كارت‌خوان را در اختيار شما قرار مي‌دهد. در عين، يك صفحه‌كليد نوع Chiclet با اندازه و فاصله‌گذاري مناسب براي آن در نظر گرفته شده است. در عين حال، كار با پد لمسي Mini 210 با وجود اندازه كوچك آن بسيار راحت است و شما بازخورد مناسبي را از كليدهاي اين پد دريافت خواهيد كرد. از سوي ديگر، اگر انگشت خود را دو بار روي گوشه بالا و سمت چپ اين پد بزنيد، غيرفعال مي‌شود و به شما اجازه مي‌دهد كه بدون نگراني از واكنش‌هاي غيرمنتظره نشانگر ماوس به تايپ با كل ناحيه صفحه‌كليد بپردازيد.

نمايشگر 10,1 اينچي اين ابزار از نوع انعكاسي بوده و رنگ‌هاي مختلف را به‌خوبي بازسازي مي‌كند. البته استفاده از چنين نمايشگري در محيط‌هاي خارجي و زير نور مستقيم آفتاب مي‌تواند تاحدودي مشكل باشد. در قسمت بالايي نمايشگر يك دوربين وب‌كم تعبيه شده كه به شما اجازه مي‌دهد روي وب ارتباط ويديويي برقرار كنيد.همان‌طور كه گفتيم HP Mini 210 مورد آزمايش ما با يك باتري 6 سلولي ارايه مي‌شود كه به آن اجازه مي‌دهد براي مدتي نزديك به 6 تا 7 ساعت فعال بماند. البته امروزه عمر باتري طولاني در بين نت‌بوك‌ها به يك ويژگي متداول تبديل شده است.

در زمينه عملكرد، مي‌توانيم بگوييم كه اين نت‌بوك در وضعيت قابل قبولي براي كارهايي كه از آن انتظار مي‌رود قرار دارد. البته نبايد انتظار داشته باشيد كه اين ابزار از عهده كدگشايي و پخش روان ويديوي 1080p برآيد. با اين حال، دو گيگابايت حافظه و پردازنده 1,83 گيگاهرتزي HP Mini 210-2000 به آن امكان مي‌دهند كه بسياري از كارهاي دفتري و اينترنتي شما را بدون هيچ مشكلي انجام دهد. در نهايت مي‌توان گفت كه اگر با بررسي نيازهاي خود تصميم به خريد يك نت‌بوك گرفته‌ايد، HP Mini 210-2000 مي‌تواند يك گزينه قابل اعتماد و مناسبي براي شما باشد، البته به شرط آن‌كه به‌دنبال پخش ويديوي HD نباشيد.

مزايا
- طراحي يك‌دست، دسترسي آسان به اجزاي داخلي، باتري 6 سلولي، هارد ديسك سريع

معايب
- عدم پشتيباني از تفكيك‌پذيري HD مشخصات



No comments:

Post a Comment